donderdag 8 juni 2017

26ste Grote Stratenloop

ZWEVEZELE

02/06/2017
Zoals vorig jaar combineerde ik het verplaatsen naar de wedstrijd met het traject van mijn werk. Ik had het genoegen de bus als enigste passagier van Beernem naar Zwevezele te kunnen gebruiken.
Helaas - en dat is de eerste keer dat dit gebeurde - kwamen we met onvoldoende deelnemers van ons team DP Klimair aan de start. De redenen waren blessures en de Midzomerrun. We waren met slechts drie, waar vijf het minimum is om geen grote averij op te lopen in het teamklassement.
Het was warm vandaag. Een vierentwintig graden was ons deel. Op dit lastige parkoers op 'Zwevezeleberg' en met het huidige twijfelachtige vormpeil besloot ik twee versnellingen trager te starten om te zien waar het schip strandde. Bovendien had ik slechts twee tot anderhalf uur voor de wedstrijd als maaltijd wat te veel rijsttaart gesmuld. De kilometertijden vielen omwille van deze drie redenen tegen. Ik trok verder mijn streng. De oplopende stukken liep ik toch wel steeds iets trager dan de lopers in mijn omgeving. Mijn tactiek zorgde er wel voor dat ik op het einde de bovenhand haalde op mijn concurenten. Mijn voorligger lag bijna een minuut voor. Daar zou ik niet aan gekund hebben, zelfs met minder en vroeger rijsttaart eten.

61ste op 141 HSE-HVA-HVB____________9,86 km in 44'____________04:28min/km
https://connect.garmin.com/modern/activity/1779440222

Geen opmerkingen:

Een reactie posten