maandag 26 juni 2017

38ste Nacht van West-Vlaanderen

TORHOUT

Ditmaal is de omloop volledig omgegooid. In plaats van naar Ruddervoorde te lopen wordt nu - via Rozeveld - Veldegem aangedaan als dorp van bestemming. De halve marathon legt één grote toer af; de marathon ook, aangevuld met drie kleinere toeren van zeven kilometer.

16/06/2017
Het weer was ideaal voor deze halve marathon, die tevens als Vlaams kampioenschap gold. Amper wind, net niet te warm en zonning. Voor deze loop heb ik niet specifiek getraind, integendeel. Wel had ik de laatste dagen wat extra koolhydraten opgespaard.
De eerste hectometers startte ik met overschot. De tweede kilometer duwde ik toch door om mee te zijn in een groepje die ik meende te kunnen volgen. Hierin bevond zich de derde en vierde dame in koers van de marathon.
Het ging soepel. Ik maakte gebruik van elk waterpunt en nam na 7,5 km een gelletje. Op km elf deed ik een paar hectometers kopwerk. Op km 14 begon ik de inspanning lichtjes te voelen. Een tweede gelletje op de vijftien moest me binnenbrengen. De kilometertijden waren extreem constant. Het laatste kwartier - na een versnelling van Liesbeth Cappon, die ook steeds in ons groepje zat, onder het tunneltje van de R34 - ging mijn ademhaling dieper en sneller. Nu was het afzien om de vier laatste en lastige km uit te zingen. Liesbeth onderhield het tempo. Ik kon net mee en brak - na een paar snelle laatste hectometers - netto mijn PR van vorig jaar met een handvol seconden.

Op de tien km werd mijn kozijn Simon knap tweede.

https://connect.garmin.com/modern/activity/1802010147
155ste op 767 deelnemers_____________21,1 km in 01:33:52

Geen opmerkingen:

Een reactie posten