zondag 29 november 2015

18de Westlaanrun

ROESELARE

Deze zondagochtendloop is de slotmanche van het Roeselaars Loopcriterium én het voorprogramma van de eerste wedstrijd van het veldloopcriterium de Crosscup.
De inschrijvingen en douches bevinden zich in de sport- en evenementenhal Schiervelde. De omloop is bij momenten bochtig. Het achterste gedeelte van de toer loopt ook wat bergop. Het mooiste onderdeel van het parkoers is het verharde pad langs de breed meanderende Mandel.

29/11/2015
Veel wind, maar gelukkig droog weer viel ons te beurt. Voor de gelegenheid had ik met mijn broer Robin afgesproken om deze wedstrijd, met een deelnemersaantal van exact 300 deelnemers op de lange afstand, te voltrekken. Voor mezelf was het koffiedik kijken. Mijn laatste wedstrijd dateerde van twee maanden geleden. Deze maand had ik amper vijf keer de loopschoenen omgegord. Het ontbrak me laatste tijd aan vrije momenten om echt te trainen.
Ik voelde het na twee kilometer al dat de dosering ietsje trager mocht bijgesteld worden. Dat deed me wel deugd. Halverwege voelde ik me er door komen. Ik kon weer wat oprukken en bracht de derde dame in de koers - de nationale kampioene op de 20 km snelwandelen Annelies Sarrazin - naar ons voorliggend groepje. Vervolgens liet ik het groepje achter en finishte ik tegen de wind in vrij sterk. Een geslaagd wederoptreden.

77ste op 227 heren____________9,6 km in 42:14___________13,6 km/uur
Robin: 130ste in 46:23
https://connect.garmin.com/modern/activity/970473023

Geen opmerkingen:

Een reactie posten