dinsdag 28 oktober 2014

Massajogging De Olifant 2014

OOSTENDE

Zoals steeds kronkelt de omloop zich rond de stadsschool en door het Maria-Hendrikapark.

18/10/2014
Het was opnieuw een prima nazomerweertje. De regen van de dag voordien was in het park wel nog niet volledig opgedroogd. Van crossomstandigheden zoals het jaar voordien was er echter geen sprake.
Welke tactiek zou ik volgen? Ik wist het niet. Het was belangrijk verstandig te doseren met de hoogtemeters en korte bochten die ons te wachten stonden.
De eerste twee kilometer onttrok zich een ongezien DP Klimair ploegenspel. Met vijf blauwe mannetjes liepen we achter elkaar. Ronny opende verrassend, Luc en Johan namen over. Ik ging optimistisch mee. Aan het Spiegelmeer schoot Dennis een cartouche af door over het gras binnenkant bocht de kop te nemen van ons groepje. Voor mij was het bobijntje al redelijk afgewikkeld. Ik liet op de smalle paadjes het gat vallen.
Voor mij was het vanaf dan schade beperken. De kilometertijden liepen op. Zoals op de Hermesloop kwam Jean-Marie nog bij me. Samen liepen we de tocht uit. De volgende keer dat ik hier loop, start ik traag.
Op de tombola achteraf mocht ik mij gelukkig prijzen met het winnen van een Brabantia aluminium (brood)bewaardoos met soft close system.

89ste op 184 deelnemers_______________10km in 46:12
http://connect.garmin.com/activity/621754020

Geen opmerkingen:

Een reactie posten