zondag 12 oktober 2014

13de Hermesloop

STENE

Deze zondagvoormiddagloop, genaamd naar de organiserende atletiekclub, met start en aankomst in het Jozef Verhellestadion bestaat uit twee ronden van zes km. Het middengedeelte snijdt via de Schorredijk de polders door om via het sportpark de Schorre de bebouwde kom en het stadion opnieuw te vervoegen.

05/10/2014
Met tweehonderd lopers op een piste een stratenloopwedstrijd aanvatten is niet vanzelfsprekend. Buitenkant bocht lopen is niet bepaald economisch. Ik nam dus een minder goede start. Zo kon ik het meelopen met het groepje, met Johan en Dennis, dat zich normaal voor me bevindt vergeten. De eerste kilometer kon ik dus wat trager volk inhalen om me in m'n groepje van gewente te posteren.
In het groepje zat wel ploeggenoot Luc die de forcing voerde. Ruim een handvol meelopers hielden zich passief. In het strookje tegenwind nam ik eens over. Uit de groep kwam geen medewerking.
Toen er een loper zich uit ons groepje losmaakte, besloot ik hem te volgen. Een foute keuze. Een kilometer verder kwam m'n oorspronkelijk groepje er weer bij en had ik m'n beste pijlen verschoten. Ik had me dus beter na m'n kopbeurt achteraan het groepje genesteld, domme keuze.
Op het einde van de eerste ronde moest ik lossen. Ik begon samen met een knaap die eveneens moest recupereren aan wat herstelkilometers in de tweede ronde. M'n gemiddelde viel bruusk met een halve minuut per km terug.
Gelukkig haalden slechts een drietal lopers haalden ons in. Toen het groepje van Jean-Marie bij me kwam, kon er afwisselend wel kopwerk verricht worden. Zo kon er toch nog plezant gewedijverd worden, waarbij ik het in de sprint aflegde tegen de jonge gast die m'n metgezel was in de eenzame kilometers tussen de twee groepjes.
Jammer van het resultaat; een tiental plaatsen beter had gekund.


70ste op 133 H1-H4_____________11,9km in 52:05_____________04:21/km
http://connect.garmin.com/activity/609027157

Geen opmerkingen:

Een reactie posten