zondag 4 mei 2014

8ste 10 km van Gistel

GISTEL

De voorjaarswedstrijd van de Gistelse Joggingclub is ongewijzigd bij de vorige jaren

03/05/2014
Een stevig briesje uit het noordoosten leek er vandaag een zonnige groepjeskoers van te maken. De DP Klimair ploeggenoten stonden bij de start gegroepeerd in het pak. Johan en Dennis startten net iets te rap voor mij. Maar met de meewind tijdens de tweede km kon ik zoals een paar anderen het kloofje dichtlopen.
Een heus peloton sneed onder aanvoering van Johan en Dennis de tegenwindstroken aan. Ik deed m'n best te volgen. Aan km 4 loste ik opnieuw en viel ik een groepje terug. Het peloton voor me brak ook in tweeën.
De rest van de koers diende ik me in mijn groepje te beperken tot volgen, terwijl Johan en Dennis kopwerk bleven verrichten in het hunne.
Met constante kilometertijden liepen we de tweede en laatste ronde uit: Johan in 41', Dennis in 42' en ikzelf in 43'; exact dezelfde tijd als vorig jaar. De dames deden het met gemiddeldes van 13 km per uur ook weer fantastisch. Winnaar werd Dieter Brouckaert.
En met nog een cakebakvorm achteraf op de tombola was de namiddag alweer supergeslaagd.

85ste op 255 deelnemers__________10km in 43:06__________13,9 km/uur
http://connect.garmin.com/activity/492491345

Geen opmerkingen:

Een reactie posten