donderdag 4 mei 2017

11de 10 km van Gistel

GISTEL


29/04/2016
Het trainen was in april weer verminderd t.o.v. dan in de intensieve maand maart. Dit kwam tot uiting tijdens deze wedstrijd. Waar het in Ichtegem nog glorieus was, was dit op de niet te onderschatten grindpaden van de Groene 62 wel anders.
Ik deed opnieuw met Tamara kopwerk tijdens de eerste kilometers. De groep dat me volgde was nogal omvangrijk; ik schatte een vijftiental man. Aan de bevoorrading op km vier voelde ik niet al te fitte kuiten zich manifesteren. Het bleek geen voorbode van een topdag. Mijn Garmintussentijden stonden op halve kilometers ingesteld, dus kon ik het verval snel waarnemen.


Het kopwerk liet ik wijselijk aan anderen over om me te handhaven. Dit lukte. Tamara kon in haar strijd met Patsy Maegerman nog wegdemarreren. Ikzelf werd tweede van vier categoriegenoten die zich in het groepje bevonden. Het gemiddelde was toch opnieuw veertien per uur. Het feit dat dit gemiddelde op een eerdere mindere dag bereikt werd, is toch bemoedigend. De volgende wedstrijd in Jabbeke zal ik in het begin een defensievere houding aannemen om een progressief resultaat af te dwingen.
(foto's Marc Mestdagh)

85ste op 276 deelnemers_________10 km in 42:56
 https://connect.garmin.com/modern/activity/1704991450

Geen opmerkingen:

Een reactie posten