donderdag 4 mei 2017

20ste Prestoloop

ICHTEGEM

Deze loop is ongewijzigd ten opzichte van mijn eerste deelname vijf jaar geleden.

17/04/2017
Op Paasmaandag is er traditioneel Play-Off 1-voetbal. Een deelname hier is enkel evident bij een uitwedstrijd van mijn favoriete voetbalploeg. Het was dan ook een half decennium geleden dat ik hier nog eens deelnam.
Het was vrij aardig weer. Het zonnetje scheen en de wind blies matig. De temperatuur had een frisse ondertoon, maar was eigenlijk perfect. Ik nam na de start de kop van de groep met daarin ons vrouwelijk speerpunt Tamara. De kilometergemiddelden waren rap en constant. Zelfs de tragere kilometers gingen onder de 04:20!
 
Tamara moest helaas met stuive kuiten de koers op zijn beloop laten.
Toen Veteraan C Marc Penet stroken vanaf de derde  ronde - met tempo op de limiet - voor zijn rekening nam, scheen een recordgemiddelde tot de mogelijkgheden te behoren. Het koppig weerstaan aan een demarrage van rechtstreekse concurrent Marnik Bossu in de laatste kilometer droeg bij tot het welslagen er van. Vijf jaar na mijn eerste wedstrijd met mijn vast criteriumnummer loop ik 24 seconden per km rapper en klasseer ik me honderd plaatsen hoger in de rangschikking. Deze wedstrijd was een fantastische piek en misschien de voorbode van nog rapper...

https://connect.garmin.com/modern/activity/1689485119
86ste op 287 deelnemers__________10,5km in 43:23__________04:10min/km



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten