woensdag 21 maart 2018

3de VAC Natuurloop 2017/2018

CADZAND-BAD

Het betreft hier het charmante, strikvormige loopje even in de duinen, over het strand en op het glooiende duinenpad met de keuze uit één, twee of vier ronden. Wegens werkzaamheden gebeuren de inschrijvingen een paviljoen verder met name in Strand Ruig.

25/02/2018
Het was wederom zonnig met een temperatuur net onder nul. Het windje deed het ijzig aanvoelen. Ditmaal had ik enkel de grijze wollen muts mee die ik in het dagelijkse leven gebruikte.
Ik startte met het gedacht de ronden even rap te lopen. Op het einde van de eerste ronde op de klim naar het duinenpad rukte ik me van enkele medelopers los om mijn gestrekt tempo te onderhouden. In tegenstelling tot de Frans-Vlaamse wedstrijden was er hier zoals gewoonlijk in de winter geen honderd deelnemers op alle afstanden samen. Ik richtte mijn vizier op een Aardenburgs duo waarop ik meter per meter naderde. Bij het ingaan van de laatste ronde kwam ik op het ideale moment er bij. Ik kon zo met hen vooral op het duinenpad windtegen de snelheid behouden. Dit was een mooie afsluiter van de trilogie wedstrijden in februari met bovengemiddelde hoogtemeters.

11de op 29 deelnemers________________9,8 km in 46:25
https://connect.garmin.com/modern/activity/2521397743

Geen opmerkingen:

Een reactie posten