woensdag 21 maart 2018

39ste 10 km du Ravensberg

BELLE

Deze vroege voorjaarsloop speelt zich af ten oosten van de belfortstad op de flanken van de Ravensberg. Centrum van het gebeuren is het sportcomplex Natalys Dumez.
Na een afdaling van een goeie kilometer wordt de berg beklommen. Eén straat voor de grens slaat de omloop rechts af om de afdaling op een gammele weg te nemen. Na opnieuw rechts af te slaan wordt de terugweg aangevat, maar dit gebeurt met nog een extra blok omweg zodat de berg een tweede maal in twee tijden wordt geschampt. Dan volgt het binnenlopen in Belle met de eerste kilometer in omgekeerde richting, bergop.

04/02/2018
Het vroor licht op deze zonnige ochtend. Een voelbare oostenwind werd voorspeld, vandaar dat ik op short koos voor muts, handschoenen, lange kousen. Twee lagen op het bovenlijf waarvan één thermische met kort mouwen maakten mijn outfit compleet. Wel jammer dat ik mijn recent modern loopmutsje niet meer vond en ik met mijn old school muts met pompon startte.
De hoogtemeters indachtig startte ik in de massa voorzichtigaan. De hartslag zou toch op de helling vanzelf de hoogte in gestuwd worden. Zo geschiedde. De eerste helling verteerde ik goed. Het begin van de afdaling niet te zot doen om dan - terwijl genietend van het uitzicht - te consolideren in het tweede deel er van en in de aanloop naar de tweede helling. Ik moest die dan toch wat gedoseerd aanpakken om de finish in stijgende lijn toch nog progressief te kunnen. Dat lukte. Eens terug in de bebouwde kom ging de ondertussen bezwete muts af om tevreden aan te komen.


287ste op 1930 deelnemers___________10 km in 43'52"_________13,7 km/hr
https://connect.garmin.com/modern/activity/2478136767

Geen opmerkingen:

Een reactie posten