woensdag 30 augustus 2017

8ste Zomerloop

BREDENE

In tegenstelling tot voorheen werd het parkoersconcept volledig omgesmeten. In plaats van één ronde van negen km met in het heengaan polderstraten en in het terugkeren het duinenpad en passage doorheen het sfeervolle centrum zijn er drie locale rondjes voorzien, wat neerkomt op een degradatie naar een banale stratenloop.

25/08/2017
Ik kon nipt de start van deze loop - bij twintig graden - halen. Na het werk hadden we met wat zweten het nieuwe bed voor Bryan ineengezet. Tien voor zeven  vertrok ik van thuis om vijfendertig minuten later de startlijn te vervoegen. Het enige probleem was dat de Garmin de satellieten nog niet gevonden had. Het werd - naast wat hazen voor Saïda - mijn hoofdbezigheid gedurende de eerste halve ronde.
Eens dit geregeld verrapte ik om toch nog eens aan wedstrijdtempo te klieven. Dit was wel relatief want twee dagen voordien had ik een lange duurloop van twee uur gepresteerd. De stijfte was - mede door een looppauze van anderhalve week voorheen (geen tijd!) - verre van weg.
Ik kwam bij Chantal Bulcke. Samen met nog een Limburger voltrokken we tot op een halve ronde samen - soms wat pratend - de koers.
Het gemiddelde van het geregistreerde stuk van zeven km was 04:09 min/km. Uitslaggewijs kwam dit - te wijten aan bovenstaande perikelen - op een gemiddelde van 04:12 min/km met de halve inloopronde meegerekend. Zeker niet slecht...

51ste op 138 deelnemers_________8,7 km in 36:35_________14,2 km/u
https://connect.garmin.com/modern/activity/1946744920

Geen opmerkingen:

Een reactie posten