maandag 24 juli 2017

2de De Feyter Recycling Zomerloop 2017

CADZAND-BAD

18/07/2017
Het was toch al enige tijd geleden dat ik deze Zomerloop had meegedaan. Het fabelachtige parkoers zou in feite een jaarlijkse deelname moeten obligaat maken.
Hoewel ik thuis ruimschoots de tijd had, was ik toch in tijdsnood geraakt en kon ik rekenen op de goodwill van ide inschrijvingstafel om toch nog deel te nemen. De temperatuur was nog aan de hoge kant. De stukken met lichte tegenwind waren dan ook meer dan een deugd dan een last.
Het verraderlijke parkoers indachtig startte ik met wat overschot. Al voor het einde van de eerste ronde ter hoogte van Zwindorp verbrokkelde ons geïmproviseerd groepje. Ik kon nog op het hogergelegen stuk - met zicht op de ondergaande zon in de Zwinmonding - mee met de rapste man, die ik in het begin van de tweede ronde moest laten gaan. Het was nu de kunst verder te doseren aan een aanvaardbaar gemiddelde. Op mijn voorligger kwam ik echter niet dichter. Wel haalden we elke ronde nog een gestagneerde deelnemer in om uiteindelijk op een eervolle plek in de uitslag te stranden.
Met zicht op zee en op een stoel op het terras van strandpaviljoen De Zeemeeuw kon en mocht ik achteraf met een welverdiende Orval verder genieten van de zonsondergang.

14de op 59 deelnemers________________9,7 km in 44:20
https://connect.garmin.com/modern/activity/1869195661

Geen opmerkingen:

Een reactie posten