maandag 5 september 2016

27ste Dwars Door Keiem

KEIEM

27/08/2016

Vandaag was het hoogzomer. De thermometer wees om en bij de tweendertig graden aan. Ik had ondertussen mijn vertrouwd groen criteriumnummer, die achter een commode was gevallen, teruggevonden. Mijn Garmin had ik niet mee. Mijn tactiek stond bij de start niet vast. Ik liet de eerste meters beslissen.
Ik startte vergeleken met de temperatuur nogal voortvarend. Na een snelle eerste ronde was ik al redelijk aan het puffen. Ook de benen voelden vermoeid aan. Dat ik elk weekend in augustus een wedstrijd beslechtte heeft daar wellicht ook mee te maken.
In de tweede ronde werd ik overmand door buikkrampen. Ik moest sterk vertragen. Telkenmale ik versnelde verergerden de krampen. Veel volk haalde me in. Nog een geluk dat er niet veel van mijn categorie bijzaten.
Hoe kwam het? Iets te laat gegeten misschien? Een gel een half uur voor de wedstrijd - die me in Wingene wel goed bevallen was - gecombineerd met de hitte? Teveel water op voorhand gedronken? Het blijft gissen.
De derde ronde kon ik wel min of meer met moeite standhouden.
Het sprak voor zich dat ik ontgoocheld was na afloop.
De volgende wedstrijd, die in de planning zat, loop ik half september.

55ste op 154 deelnemers______________10,8 km in 49:21

Geen opmerkingen:

Een reactie posten