donderdag 28 januari 2016

6de La Kiwanienne

STEENPUT

Deze wedstrijd in de kalme kalendermaand januari is er één van één ronde van exact tien kilometer. De manifestatie is ten voordele van Kiwanis, een wereldwijde organisatie die mensen met uiteenlopende beroepen samenbrengt en belangeloos aan dienstverlening doet aan anderen die het minder hebben.
Behalve een loopkoers zijn er ook wandel -en fietstochten en een run & bike.
Afspreken gebeurt aan het gemeentelijk sportcomplex, alwaar er indoor voor de kinderen vijf springkastelen zijn opgesteld. De start bevindt zich in de aanpalende zijstraat.
Na een blokje omlopen vervolgt het amper glooiende parkoers zich via de oplopende spooroverweg door het Franse gehucht Nouveau Monde. Een goede kilometer verder wordt de grens opnieuw gedwarst. De spoorweg kruisen gebeurt nu via een tunneltje. Het voortdurend langs de boerenvelden passeren wordt enkel onderbroken door een blokje omlopen in de dorpskern van Evernijs en de slotkilometer die ons door het centrum van Steenput voert.

24/01/2016
Zeven graden, overtrokken, nevelig en een zwakke wind waren de weersomstandigheden vandaag. Kwestie van het niet te verleren deed ik twee weken na mijn vorige wedstrijd mee aan de volgende. De winterverkoudheid lag al een maand achter me, dus het mocht weer wat crescendo.
Na wat laveren tussen te ver vooraan gepositioneerde tragere lopers, temperde ik het tempo om de eerste kilometer zo fris mogelijk door te komen. ik belande in een groepje met de eerste dame van de wedstrijd. Het ging toch net te snel voor mijn huidige vormcurve. Na een derde van de koers liet ik ze gaan. Na twee kilometer alleenlopen sloot een volgende groep zich aan. Hierin vertoefde ik drie kilometer vooraleer ik ze ook liet gaan. Het gemiddelde was verrassend onder de 04:20 gebleven, wat ik beschouw als een opsteker voor het nieuwe seizoen.

61ste op 459 deelnemers_____________10km in 43'____________04:18min/km
https://connect.garmin.com/modern/activity/1025617619

Geen opmerkingen:

Een reactie posten