zaterdag 18 juli 2015

6de Noordzee Strand- en duinenloop

BLANKENBERGE

De afwisselende omloop is ongewijzigd aan mijn vorige deelname. Men doorworstelt na de start op de Zeedijk, eerst de duinenpassage, dan de trap, strand westwaarts, keerpunt, strand oostwaarts, tegen Zeebrugge keerpunt, strand westwaarts, trap, de duinenpassage en terug aankomen op de dijk aan de Pier.
Daar vinden ook de inschrijvingen en prijsuitreiking plaats. De auto kan men gemakkelijk kwijt aan een gepriviligeerde parking aan het Noorzeezwembad. Aldaar wordt een tevens een douche voorzien achteraf.

18/07/2015
De eenvoudige puntentelling - de top dertig van elk geslacht scoort - op dit kustcriterium der strandlopen zorgt er voor dat de heren van DP Klimair zo'n strandloop op twee manieren kunnen opvatten. Of ze gaan voor hun persoonlijke prestatie en geven zich volledig. Dit brengt nul punten op voor het criterium. Of ze lopen samen met een DP Klimair-dame om haar met wat haaswerk te helpen. Voor de heren levert dit nog altijd nul punten op. De dames lopen echter steevast in de punten.
Het vrouwtje en Bryan waren vandaag meegekomen. Dat was dus extra plezant.
Ik startte niet à fond in dit aangenaam zonnig weertje bij 23°. Twee jaar geleden had ik hier mijn peer tegengekomen. Vandaag wist ik wat er ging komen. Als zesde van de zes lichtblauwe DP Klimair-truitjes dook ik de duinen in. Saïda liep bij mij, Ronny er kort voor en daar een vijftig meter voor Tamara gegangmaakt door Johan en Dennis.
Na de trap was ik Saïda kwijt. Ze moest haar hartslagmeter gaan oprapen die in het zand was gevallen. Ik liep naar Ronny toe en besloot met anderen mee te schuiven en er wat snelheidskilometers tussen te gooien.
Het liep aardig. Ik bleef op een vijftig meter van Tamara, Johan en Dennis hangen. Op km vijf moest ik in een drassig stuk even terugschakelen. Toen kreeg ik de ingeving te wachten op onze tweede dame. Na een extra bevoorrading van Marc aan het tweede keerpunt, sneden we de terugweg in de lichte tegenwind aan.
Er waren geen rivalen meer in de buurt. We eindigden in een goeie 42'. Zonder wachten was een veertigtal minuten mogelijk geweest.
De aangename namiddag werd verdergezet met een zwempartijtje in het zwembad. Wat vond Bryan dit fantastisch!

99ste en 100ste_______________8km in 42:15
https://connect.garmin.com/activity/837169218

Geen opmerkingen:

Een reactie posten