zondag 15 juni 2014

7de Molendorploop

RUISELEDE

Dit loopje moet zowat de kortste hoofdafstand in het West-Vlaamse stratenloopcircuit bevatten. Zes kilometer over drie rondjes in het Ruiseleedse centrum staan hier voor de boeg. Het rondje is bochtig en er zit een paar meter hoogteverschil in. Mede door een keerpunt zijn de lopers zelfs zes keer met start op de Markt te zien. Douchen gebeurt in de lokale sporthal. De prijzen worden verdeeld in Parochiaal Centrum Den Tap.

15/06/2014
De reden van m'n deelname hier vlak na de Spuikomloop van gisteren was dat ik nog m'n prijs van vorig jaar moest ophalen. Omdat de afstand zowat de helft bedroeg, leek het me geen kwaad kunnen om deel te nemen.
Het was kermis, dus was er veel volk op de been. Dit kwam mede door het aangename weer: half bewolkt en 17° met toch 'n goed voelbare wind op sommige stroken. De start en aankomst was tussen de foorkramen aan de Onze-Lieve-Vrouw ten Hemelopnemingkerk. De vele doorkomsten van de atleten was ideaal voor m'n broer Robin z'n gezin die hem kwam ondersteunen bij z'n eerste loopwedstrijd met z'n voor vaderdag nieuw gekregen Garmin GPS-horloge.
Ik startte voorzichtig aan 4:13/km. Toen kwam kwam ik in het groepje Molenland van Luc Maes terecht. De AVMO-lopers legden een strak en constant tempo op dat ik kon volgen, zij het soms met moeite. De overige kilometers gingen steeds sneller. De tijden bedroegen respectievelijk 4:12, 4:10, 4:09, 4:05. Een nog snellere laatste km - waarin ik de vermoeidheid van daags voordien nu duidelijk voelde - zorgde zo voor een Garmingemiddelde van zelfs 14,5 per uur. Onverhoopt.

36ste op 162 deelnemers_________________6,15 km in 25'26"
Robin: 101ste________________________________ in 30'38"
http://connect.garmin.com/activity/521121458 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten