zondag 29 juni 2014

18de Saladekermisloop

EGEM

De loop in het dorp van de VRT-zendmast bevat een lange klim, die zich halverwege de driehoekvormige ronde situeert. De vrouwen, juniors en veteranen C leggen drie ronden van een kleine drie km af, de rest vier.
In het buurthuis vinden de inschrijvingen en prijsuitreikingen plaats. Het douchen gebeurt in de Pittemse sporthal.

28/06/2014
Voor de start begon het wat te regenen. Tijdens de - overigens magere bezette - wedstrijd ontaarde dit zelfs tot zware regenval. Gelukkig was de wind amper aanwezig.
Omdat ik me niet wou vergalopperen na de koers van gisteren en de klim en de afstand van vandaag, startte ik even voorzichtig als de dag voordien. Ik kwam al rap in een groepje bekenden met Wim Ghyllebert, Frederik Neirynck en Nico Blomme terecht. Ik voelde de vermoeidheid van de dag voordien tamelijk doorwegen. Bovendien had ik 's middags een half uurtje te laat gegeten.

  (video: Johnny Vandevoorde)
Er was minder goed nieuws van John die niet kon starten wegens een blessure aan de knie die hem wel eens heel het seizoen aan de kant zou kunnen houden. De blessurevrije periode van onze HVB was dus van korte duur geweest. Hopelijk geneest het voorspoedig!
Dennis, Brigitte, Tamara (2de HVA!), Ronny en m'n vader presteerden op niveau en haalden de puntjes voor DP Klimair binnen.
Op het einde van de voorlaatste ronde liep ik de oprit van een huis op i.p.v. het padje ernaast. Daardoor kwam er een breukje met de twee gele CNH-mannen Wim en Nico, die beter waren, en was ik gelost. Na nog 1x de heuvel intensief te hebben opgehold kon ik bergaf uitlopen tot de finish.

David: 68ste op 88 deelnemers___________11,3 km in 50:00__________13,6 km/hr

Karl:    27ste op 68 deelnemers___________8,4km in 39:09___________12,8 km/uur
http://connect.garmin.com/activity/530326838

Geen opmerkingen:

Een reactie posten