zaterdag 14 september 2013

19de Scheldevalleijogging

MELSEN

Op deze loop kan men kiezen uit één tot vier ronden van iets meer dan drie kilometer. De inschrijving en prijsuitreiking gebeuren in de parochiezaal.
De af te leggen ronde bestaat uit een bochtig gedeelte in de bebouwde kom van het scheldedorp enerzijds en rechte stukken op het platteland anderzijds. Hoewel er zich steile heuvelflanken in de omgeving bevinden, worden deze niet opgezocht. Geheel vlak is het echter niet.

13/09/2013
Voor de start begon het stevig te motregenen. We - dat zijn m'n collega Mackie en ik - waren dus al doorweekt na de opwarming. Benevens de neerslag waren de weersomstandigheden overigens anders ideaal qua wind en temperatuur. Tweehonderd lopers maakten zich op voor hun respectievelijke afstand. De twaalfkilometerlopers bleken de kleinste groep te zijn.
Omdat ik volgende week een halve marathontest voor ogen heb, ging ik proberen de wedstrijd met een klein beetje reserve te lopen. De eerste ronde liepen Mackie en ik samen. Toen we door twee lopers werden bijgehaald, besloot ik mee te gaan met de rapste. Samen met Pascal Daems liep ik de overige drie ronden verder. We werkten goed samen. Dat is altijd plezieriger. Een heel constante race met een mooi gemiddelde was het gevolg. Bij Mackie - die op dit ogenblik niet in form is - liep het minder, maar hij kon toch onder het uur blijven.
Op de tombola, met lekkere Ename van 't vat, wonnen we nog elk een looptruitje. Zo was de avond geslaagd. Ik vond het enkel een klein beetje jammer dat het parkoers niet langs de Schelde zelf liep en nog een pittoresk extraatje miste.
Op de officiële uitslag liggen de gemiddeldes lager omdat de afstand werd afgerond op 12,0 km en er een kwart minuut verschil zat op de tijdsopname van de wedstrijd en de Garmin.

9de op 29 deelnemers____12,25 km in 53:43____04:23min/km
http://connect.garmin.com/activity/375385229

Geen opmerkingen:

Een reactie posten