zaterdag 1 juni 2013

23ste Grote Stratenloop

ZWEVEZELE

Dezelfde omloop als vorig jaar.

31/05/2013
Na een week grijs weer gaf de zon nog eens wat kleur aan de omgeving. Een 270-tal deelnemers schaarden zich aan de kerk tesamen. Om half acht werd er gestart op het teken van de omroeper. Het startpistool liet het plezanterwijs afweten.
De lastigheidsgraad indachtig startte ik niet te snel. Ik zou zo wat kracht overhouden voor de volgende doortochten. Het liep evenwel niet van een leien dakje. De benen waren niet soepel. Ik wou me niet vergaloperen op de klim. Zo liet ik af en toe een tragere kilometer optekenen. Af en toe werd ik door enkelingen ingehaald. Halfweg kwam ik door in 21' en na drie ronden in ongeveer 32'20. De laatste halve km werd een langgerekte sprint met vier, die ik winnend kon besluiten.
M'n eindtijd is nauwelijks beter dan vorig jaar. De Garmin geeft zoals vorig jaar een kortere afstand weer met een gemiddelde van 04:28km/uur.
De prijsuitreiking ving ruim een half uur te laat aan wegens verwarring in de einduitslag. Een resem lopers waren hernomen in de Dames-juniors-Veteranen C-uitslag van 7,4km. Op de Scott tombola had ik - na Gistel - voor de tweede keer op rij prijs, dit keer een portefeuille. Thanks!
88ste op 189 deelnemers ______9,86km in 43:10_______04:23min/km_______13,7km/uur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten