zondag 17 maart 2013

10de Kasseiloop

EERNEGEM

De start en aankomst van deze loop bevindt zich t.h.v. het Kasseileggersplein. De inschrijving en prijsdeling gebeurt in zaal 't Kruispunt. De nieuwe kleedkamers en de douches bevinden zich aan de sporthal een driekwart kilometer verwijderd van het centrum.
De omloop zelf bestaat uit een kleinere inloopronde van een kleine twee km aangevuld met twee grotere toeren. Deze gaan westelijk buiten de bebouwde kom. Via een slag langs een boerhof wordt er gekeerd en langs de Noordmiddenstraat terug naar het centrum geracet.

16/03/2013b
Ik had een geen hooggestelde verwachtingen. De hele week speelde een snotvalling me parten. Bovendien ging de winter vorige week ferm tekeer met bittere sneeuw -en windvlagen. Trainen was dus minimaal geweest. Ook vandaag stond veel wind op deze frisse zaterdagnamiddag. Het beloofde een lastig wedstrijdje te worden.
De start ging weer redelijk snel. Ik temperde een beetje en liet me na de inloopronde een groepje afzakken om me niet te vergalopperen. Bij het ingaan van de eerste grote ronde brak die groep in tweeën. Ik ging mee met de eerste drie. In de slag aan het boerhof werd mede duidelijk waarom dit de Kasseiloop genoemd wordt. Het ging er 200 meter onverhard afgewisseld met een oneffen kasseistrook. Het vervolg van die ronde ging grotendeels wind tegen. Ik nam op het lastigste stuk zelfs eens kort over.
Dat had ik beter niet gedaan. Na een goeie vijf km liet ik het trio gaan en vertraagde ik om wat te recupereren. Daar liet ik zeker een halve minuut liggen. Het tweede deel van het eerdere groepje kwam bij me en hen kon ik ook niet echt volgen. Ik kwam er in de laatste twee km toch nog een beetje door en hield nadien stand.
Al bij al kwam m'n gemiddelde door m'n snelle eerste koershelft nog goed uit. Maar aan geen kanten was dit op een progressieve manier behaald. Dit is toch hoopgevend met de voorgeschiedenis indachtig.



129ste op 329 deelnemers_______9km in 38:48_______13,9km/uur_______04:20min/km
http://connect.garmin.com/activity/285588390

Geen opmerkingen:

Een reactie posten