zaterdag 15 december 2012

Nationaal Militair Kampioenschap Veldlopen 2012

SCHAFFEN

De wedstrijd gaat over twee ronden van 3550 meter voorafgegaan door een inloopronde, goed voor een kleine negen kilometer samen. In elke ronde worden er twee opeenvolgende heuvels beklommen. De eerste heuvel is het steilst. De tweede heuvel is het langst. U kan het profiel bekijken door te klikken op de Garmin Connect link onderaan dit bericht.

 12/12/2012
Het was ideaal winterweer. De zon scheen, de wind was zwak en de temperatuur lag net boven het vriespunt. Ik had besloten met twee katoenen T-shirts met korte mouwen en m'n dunne spannende lange broek, aangevuld met muts en handschoenen. Het bleek een juiste keuze geweest te zijn zonder vestje of pull te lopen. Enkel m'n handen kregen af en toe te warm.


Na een vlotte start in deze grootste cross van het land moest ik halverwege het eerste heuveltje toch een tandje lager schakelen. Ik werd door velen ingehaald. Dat was ingecalculeerd. Na drie km was de eerste heuvelsessie achter de rug en ik kwam fit boven. Ik wist toen al dat de wedstrijd met een goed gevoel progressief ging verlopen. De bevroren ondergrond liet toe een goed tempo te maken. Aandacht was wel vereist voor verraderlijke oneffenheden. Op de laagste punten van het parkoer was het licht drassig, maar niet van dien aard om het gras zwaar en zompig te maken. In de tweede ronde verteerde ik de heuvels goed doserend. De voorlaatste km kon ik mee in het zog tegen de wind in snelheid maken om zonder te forceren te finishen ruim zeven minuten rapper dan twee jaar geleden.

652ste op 1100 heren__________8,7 km in 40:40__________12,69km/Hr__________4:44min/km
Volgens Garmin was de afstand toch lichtjes anders; nl. 8,96 km; een gemiddelde van 13,2 aan 4:32'
http://connect.garmin.com/activity/251336098








Karel Goemaere
Karel Goemaere, Multi Role Sensor Suite teammember op de werkvloer was opnieuw in form en haalde een mooie dertiende plaats (twaalfde nationaal). Hij zag dit beloond met een selectie voor een wedstrijd in Zwitserland met de nationale militaire ploeg volgende maand. 
124: Karel Goemaere

Geen opmerkingen:

Een reactie posten