zaterdag 21 april 2012

24ste KATHO Rembert Corrida

TORHOUT

De 10km avondwedstrijd, met start aan het hoofdgebouw van de Sint-Rembertschool bestaat uit een aanloopronde van 1750 m doorheen het stadscentrum, gevolgd door een grotere ronde van 8250 m met doortocht in het Groenhovebos om terug te eindigen nabij de startplaats.



20/04/2012
Na een dag met hagel, donder en bliksem was het onverwacht volledig uitgeklaard op deze vrijdag en scheen de zon. Bij een tiental graden en een zachte westenwind was het ideaal loopweer. Het was de eerste maal dat ik liep met een GPS sporthorloge, eveneens voorzien van een hartslagband: Garmin Forerunner 410. Behalve dat ie vlak voor de start ineens op tijdsaanduiding sprong en met opnieuw op chrono te zetten satelieten begon te zoeken, ging alles goed. Ik was al een goeie honderd meter op weg toen de satelieten weer gevonden waren en ik de chrono in gang kon zetten.
Voordien had ik mezelf voorgenomen doordacht te starten. Ik stond wat van voren in het pak bij de start. Daardoor haalden verschillende lopers me in, wat ik dus niet erg vond. Na een tweetal kilometer vond ik een goed tempo en dito groepje. Heel de tijd kon ik goed meeschuiven zonder over m'n toeren te gaan. Enkel de laatste twee kilometer was het op de tanden bijten. Ik sloot de avond af met een drankje in het sportcomplex De Mast. Heel goed gezien van de organisatie om er de tombola voor de wedstrijd te houden, zodanig de avond niet nodeloos lang wordt.

Neef Simon werd vijfde in 32:49!
138° op 311 deelnemers_____10km in 44:20_____
http://connect.garmin.com/activity/185634607





Geen opmerkingen:

Een reactie posten