zondag 4 september 2011

34e 10 km van Koolskamp

KOOLSKAMP

Deze licht heuvelachtige loop beslaat vijf ronden van twee kilometer met zicht op respectievelijk de TV mast van Egem, de futuristische watertoren en de Sint-Martinuskerk van Koolskamp. Een ronde is driehoekig van vorm met een lusje over de markt.
De prijsuitreiking vindt plaats in OC 't Zonneke.

03/09/2011
Zeer warm was het op deze eerste zaterdag van september. Ik ben al geen warmteloper en bij deze 29° C beloofde het weer een stukje afzien worden. Dat bleek ook. Toen halfweg de eerste ronde het deelnemersveld in twee scheurde, nam ik de keuze om mijn voorliggers te volgen. Zoals gevreesd bekocht ik dit halfweg de wedstrijd opnieuw. Mijn vierde ronde was een recuperatieronde en heb ik veel trager, op ralenti, afgehaspeld. Mede door nog wat te versnellen tijdens de laatste halve kilometer, duurde het na de aankomst ongewoon lang eer ik terug op adem was.

10 km in 49:30


Geen opmerkingen:

Een reactie posten