zaterdag 16 juli 2011

Strandloop Knokke 2011

KNOKKE

Deze loop gaat van de grens Duinbergen - Knokke naar Heist. Na het keerpunt wordt tot aan Het Zoute gelopen om dan terug te lopen naar de Rozenlaan in Duinbergen.


15/07/2011
Bijna duizend liefhebbers over de twee afstanden stonden aan de start van deze zonnige editie. Het evenement was groter opgevat dan in Nieuwpoort. De sponsor was dezelfde als degene van de Knokke 10K. Er was a.h.w. een dorp op het strand opgetrokken. Er was een podium, een tombola en kinderanimatie. De start werd gegeven door de revaliderende Gouden Spike Svetlana Bolshakova.
Na het startschot voelde ik vrijwel meteen dat ik niet in m'n dagje was. De eerste twee km gingen zelfs van geen kanten. De ondergrond was zwaar met veel plassen en aftrekkend zeewater. De inspanningen van eergisteren en de dag voordien deden zich voelen. Het was in dat opzicht leerzaam hoe m'n prestatie zich voltrok in de vierde wedstrijd in één week tijd. Moest er al wat haar op m'n hoofd aan denken om de dag nadien ook aan de strandloop in Blankenberge deel te nemen, dan was deze ijdele hoop bij deze de kop ingedrukt.
Na het keerpunt in Heist kwam de wind in de rug, maar werd ik wat overvallen door de warmte. Het was pas na twee derde van de afstand dat ik me er voelde doorkomen. En na het keerpunt op Het Zoute heb ik, net zoals in Oostende met de wind op de kop, een sneller laatste kwart eruit geperst.

236° op 445 deelnemers________10km in 52:47_______5:17/km_______11,37km/Hr

Fotoslideshow Kneistikrant



Geen opmerkingen:

Een reactie posten